du är en av de få utomstående som verkligen förstår oss





Att göra-lista

  • göra en blogg
  • käka frukost
  • kolla på ett par avsnitt the office
  • dra in till stan
  • uppleva allt det fantastiska livet har att erbjuda








Det var något som fick mig att tänka på Animal Collective alldeles nyss. Jag har nog inte tänkt på dom på fem år. Ett i raden av alla grymma band tidigt-mitten 00-tal som på extremt kort tid gick från bra till usla. Jag upptäckte dom när Sung Tongs kom ut genom en webbsida som betytt jättemycket för min musiksmakliga utveckling genom åren och lyssnade både på den och Here Comes The Indian nästan varje dag. Köpte Sung Tongs på vinyl (som man ska när man är ung) och fick en poster (postern är borta) Sen gick det ett par år, Feels kom ut och dom skulle spela på Debaser Medis. Klart att jag skulle dit liksom, trots att jag inte hunnit lyssna på Feels, pga en dåvarande flickvän som var tvungen att veta vad jag gjorde hela tiden och som blev besviken om jag sa att jag satt hemma och lyssnade på musik och käkade chips med dip framför datorn (dumpade henne kort därefter).

Jag gick så på spelningen i blindo, men framför mig när jag blundade såg jag två små män sittandes på scengolvet på en matta med gitarr, olika sorters trianglar och en uppsättning pryttlar med sladdar. Dom av er läsare som kanske var där den kvällen minns att det inte var riktigt så. Mer epileptisk ljusshow, rockposerande, musik som jag bara kan beskriva som electro och en massa dansande party people. Dansa till Animal Collective? Jag kände inte igen en enda låt, fick huvudvärk och gick hem efter halva spelningen.

Jag har fortfarande inte hört Feels eller dom där två andra. Är dom bra?

*laddar ner Sung Tongs*




signing off

Kommentarer
Postat av: ivanaswespeak

wooh the office! snart har du väl nått den nya säsongen?

2009-10-27 @ 10:08:03
URL: http://palealesaints.wordpress.com
Postat av: obligatorium

borde vara ikapp er om ett par dagar

2009-10-27 @ 10:33:40
Postat av: Viktor

Lyssna på senaste, det är så jävla lättlyssnat och vackert så jag dör. My Girls är en av årtiondets bästa låtar. Förfan!

2009-10-28 @ 00:20:59
Postat av: obligatorium

Kanske! Om jag någon dag sitter hemma och har tråkigt och inte ens tycker att jag har någon värd musik så ska jag tanka skivan och testa.

2009-10-29 @ 00:26:53
URL: http://obligatorium.blogg.se/
Postat av: Tiffany Necklaces

det är så jävla lättlyssnat och vackert så jag dör. My Girls är en av årtiondets bästa låtar. Förfan!good!

2010-04-07 @ 11:14:30
URL: http://www.tf-mart.com/
Postat av: luckyoyo

If we really want to be happy, why do we act like such babies?

We can claim to be proactive in our life by settings goals and going after what we want. But if we’re always whining and complaining all the time, are we really living effectively?

2010-08-10 @ 09:37:37
URL: http://www.eluxury-sale.org/
Postat av: zhaka

In summer, a pair of comfortable and stylish shoes, not only showed off your legs, but also allows you to add much color to the overall temperament. Either with high heels or with the level, there are all have demonstrated a deep sense of T stage style.

2010-08-11 @ 09:13:22
URL: http://www.edhardystorekleidung.com/
Postat av: lemonque

Generally, transcription results are returned in fairly plain text formats. If you need your transcripts in more specific formats, look for a MT services California, who will work with you to develop templates, will use for all your transcripts. Finally, there are some well established and experienced MT service provider offers their services to their clients. For more information and details, please do not hesitate to visit their valuable website.

2010-09-16 @ 10:11:00
URL: http://www.thomassabosalecharm.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0